2012. december 26., szerda

Végre szünet

Újra itt vagyok, röpke 2 hónap csend után. Most egy jó kis pihenést tervezek. A kérdés, hogy mennyire valósul meg. A karácsony elég fárasztó volt, de azért egész kellemes.

Ebben a hónapban kivételesen aktívkodtam (= értsd: kimásztam az odúmból az utcára, anélkül, hogy köteleztek volna rá). Szóval elmentem megnézni a Hobbitot Kalával, Bercivel meg Mesivel. Egy aprócskát aggódtam, hogy esetleg csalódást fog okozni a könyv elolvasása után. Hál'istennek ez nem így lett. Igaz, hogy variáltak kicsit a sztorival, pár törpe egyáltalán nem volt törpeszerű és klisék követtek kliséket, de összességében nem hozott szégyent a műre.
Direkt nem olvastam kritikákat a film megnézése előtt, mert nem szerettem volna, hogy befolyásoljanak. Utána viszont elolvastam pár véleményt. Az alábbi pontot többször is felhozták: "Nem volt eléggé epic." Ez az, amivel egyáltalán nem értek egyet, ugyanis ebből a műből nem lehetett volna epikusabb filmet csinálni. Egyszerűen képtelenség. Mindenki a Gyűrűk Urához hasonlítja, ami szerintem öreg hiba. Attól, hogy a két történet kapcsolódik egymáshoz, még nincsenek egy szinten. Hogy is lehetne egy aprócska hobbit pár hónapig tartó kalandjáról szóló mű olyan fontos, mint egész Középfölde sorsának megpecsételődése? Oké, hogy ha Bilbo nem indul el az útra, akkor sosem kerül a Megyébe a gyűrű, de ez a történet nem erről szól. Tessék csak elolvasni a könyvben Gandalf utolsó mondatát: "Kiemelkedő egyéniség vagy, Zsákos Bilbó, de végezetül e széles világon mégiscsak egy igen parányi kis valaki." Epikusan hangzik? Nem mondanám. Erről ennyit.

A színészek egyébként jól teljesítettek. Tényleg annyi csak a szépséghiba, hogy a törpök nem törpösek. Nem ilyennek képzeltem Thorint.

...és amit kaptam. SANDOKAN~ SANDOKAN~
Ahogy én képzeltem Thorint...


Na meg ugye a klisék. Nagyon sok kiszámítható jelenet volt, egy kicsit lehettek volna kreatívabbak a készítők. 

Az egyik legjellemzőbb klisé: sok filmben láthattuk már ezt a jelenetet
Radagast szerepeltetése viszont kifejezetten tetszett, a könyvben csak említés szintjén olvastam róla. Beorn karakterére már most kíváncsi vagyok.

Amúgy ki az az elvetemült, aki rendszeresen androidról nézegeti a blogomat? o.O Ennyire azért nem érdekes, hogy a buszon is ezt kelljen olvasni, nem?  De azért köszi. :)

6 megjegyzés:

  1. Én vagyok az az elvetemült, aki androidról nézegeti a blogodat. :D Kéznél van, mikor nincs kedvem bekapcsolni a laptopot. Úgyis a végét járja már szegény. :'(
    SANDOKAN... XD De tényleg olyan.

    VálaszTörlés
  2. Abszolút egyetértek a leírtakkal!:)

    VálaszTörlés
  3. http://arnycsapda.blogspot.hu/2013/06/dijak.html
    Egy kis meglepetés :D

    VálaszTörlés